.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشای دوباره برنج در مازندران آغاز شد

کشاورزان سخت کوش و پرتلاش مازندرانی در حالی کشت دوباره برنج را در شالیزارهای این استان آغاز کردند که هنوز برداشت گسترده برنج در این استان آغاز نشده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، نخستین نشاء دوباره برنج در سطح حدود یک هکتار از شالیزارهای بخش مرکزی شهرستان آمل آغاز شد.
این نشاء در شالیزارهای غلام علی مسعودی پس برداشت اول شالی در اراضی کشاورزی وی انجام شد.

یک کارشناس برجسته برنج مازندران گفت: شرایط مناسب آب و هوایی امسال باعث تمایل بیشتر کشاورزان به کشت دوم برنج در مازندران شده است.

یوسف نیک نژاد با بیان اینکه روند کشت دوم برنج در سالهای اخیر در مازندران روبه افزایش بوده است، تصریح کرد: این وضعیت می تواند در افزایش تولید سالانه برنج درمازندران موثر باشد.

وی تصریح کرد: کشاورزان در کشت دوم باید نسبت به مدیرت بهینه مصرف آب و سموم کشاورزی و استفاده از رقم های زود رس و مقاوم به سرما توجه جدی داشته باشند.

این کارشناس حوزه برنج مازندران معتقد است: کشت دوباره برنج علاوه بر خوش طعم بودن و کاهش خسارت، در افزایش درآمد کشاورزان موثر خواهد بود.

امسال پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران دوباره نشاکاری می‌شود.

کارشناسان جهادکشاورزی مازندران پیش بینی می کنند، امسال در سطح حدود 50 هزار هکتار از شالیزارهای این استان دوباره به زیرکشت نشاء شالی برود.

برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی مازندران حاکی از افزایش حدود 100هزار تن برنج سفید به تولیدات سالانه مازندران با کشت دوباره شالی در این استان است.

در مجموع حدود 230 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران در مرحله نخست برنج کشت شد و پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شالی از این اراضی برداشت شود.

مازندران حدود 44 درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید می کند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.